محمد بهشتي نژاد معاون صنايع‌دستي اداره‌كل ميراث استانیزد خبرداد:

راه اندازي غرفه‌هاي صنايع‌دستي در بافت و محوطه‌هاي تاريخي استان يزد


یزدفردا "معاون صنايع‌دستي اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان يزد از ايجاد غرفه‌هاي صنايع‌دستي در بافت‌ و محوطه‌هاي تاريخي استان يزد به منظور تعامل با صنعت گردشگري، کسب درآمد و افزايش توليد خبر داد.

به گزارش روابط عمومي ميراث: محمد بهشتي نژاد با بيان اين خبر افزود: در جهت تحقق اين مهم غرفه‌هاي صنايع‌دستي به صورت کارگاه زنده در بافت‌ و محوطه‌هاي تاريخي چون مدرسه ضيائيه يزد، کاروانسراي شاه عباس ميبد و خانه‌هاي تاريخي ميدان وقت الساعه يزد راه اندازي شده است.

وي هدف از ايجاد غرفه‌هاي صنايع‌دستي در بافت‌ و محوطه‌هاي تاريخي را بازديد گردشگران از اين غرفه‌ها علاوه بر بازديد از جاذبه‌هاي تاريخي استان عنوان کرد و خاطر نشان كرد گسترش غرفه‌هاي صتايع‌دستي مي‌تواند در کسب درآمد و افزايش توليد صنايع‌دستي استان موثر باشد.

معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري در مورد جايگاه صنايع‌دستي در اقتصاد گفت: هنرهاي سنتي و دستي اگرچه به عنوان ميراث گران بهاي فرهنگي مورد نظر است اما در بعد اقتصادي نيز در صورت تعامل با عرصه‌هاي همگن چون صنعت گردشگري مي‌‌تواند نقش ارزنده‌اي در کسب درآمد و افزايش توليد داشته باشد.

بهشتي‌نژاد افزود: در صورت برقراري اين تعامل، نتايج مثبتي چون اشتغال، ارزآوري، جلوگيري از مهاجرت بي رويه و خلق نوآوري‌ها حاصل مي‌شود.

وي اين امر مهم را زماني قابل حصول دانست که سازماندهي مناسب و جهت گيري‌هاي راهبردي از نظر تبيين سياست‌ها به صورت فرابخشي و متمرکز شکل گرفته و در مجموعه دولت مورد حمايت جدي و ويژه قرار گيرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا